ЗАПРОПОНОВАНО КРИТЕРІЇ ПЕРЕКВАЛІФІКАЦІЇ ВІДНОСИН ЄДИННИКІВ І ЮРОСІБ ІЗ ЦИВІЛЬНО-ПРАВОВИХ У ТРУДОВІ

ФІНАЛЬНА ВЕРСІЯ ЗАКОНОПРОЕКТУ ЩОДО ПОДАТКУ НА ВИВЕДЕНИЙ КАПІТАЛ МІСТИТЬ НИЗКУ НЕОЧІКУВАНИХ СЮРПРИЗІВ

У Мінфіні відбулося чергове засідання робочої групи з питання запровадження податку на виведений капітал (ПнВК) щодо обговорення взаємовідносин платників податку на виведений капітал із платниками єдиного податку. Про це повідомляє Всеукраїнське об’єднання підприємців малого та середнього бізнесу ГО «Фортеця», представники якого брали участь в обговоренні.

На обговорення було винесено 4 питання:

1. Критерії перекваліфікації цивільно-правових відносин ФОПів — платників єдиного податку з юридичними особами — платниками ПнВК у трудові відносини.

2. Зовнішньоекономічна діяльність платників єдиного податку ІІІ-IV груп.

3. Кваліфікація закупівлі послуг у платників єдиного податку.

4. Підвищення порога обов’язкової реєстрації платниками ПДВ із 1 до 3 млн грн.

Розробники концепції ПнВК пропонують запровадити низку критеріїв, за якими цивільно-правові відносини між ФОПами — платниками єдиного податку та юридичними особами — платниками ПнВК можуть бути перекваліфіковані в трудові.

Серед цих критеріїв: одержання ФОПом понад 85% усього задекларованого доходу від однієї особи; виконання ФОПом обов’язків, аналогічних обов’язкам посадових осіб юридичної особи; підпорядкування ФОПа робочому часу юридичної особи; відсутність у ФОПа власного приміщення; використання ФОПом матеріальної бази юридичної особи; наявність у минулому трудових відносин між юридичною особою та ФОПом тощо.

Якщо до ФОПа одночасно можна застосувати 4 або більше критеріїв, виникає підстава перекваліфікувати господарські відносини в трудові. Критерії не застосовуватимуться тільки до ФОПів, які мають 10 і більше оформлених працівників.

В учасників засідання до розробників законопроекту виникло питання: як органи ДФС і Держпраці здійснюватимуть контроль із застосуванням зазначених критеріїв? Наприклад, контролюючий орган не має відомостей про контрагентів ФОПа та про їхню частку в сукупному доході цього ФОПа, тому не має відповіді на питання — чи є серед них юридична особа, яка виплатила ФОПу понад 85% доходу?

Згідно з даними ф. 20-ОПП, контролюючий орган отримує інформацію, що ФОП провадить діяльність за адресою місця розташування торгівельного центру, у якому юридична особа (власник, великий орендар) здійснює аналогічну торгівельну діяльність, що й ФОП; усі орендарі/суборендарі дотримуються єдиного встановленого робочого часу, використовують матеріальну базу юридичної особи. У такій ситуації всі 4 критерії спрацювали.